Zimski mjeseci, a pogotovo period praznika je trenutak kada se bilježi povećan promet robe i kada praznična euforija utječe na kupnju veće količine proizvoda i poklona, kako za sebe, tako i za bliske drage ljude. Pažnja kupaca uglavnom je usmjerena na sitniju robu, dok se za investicije koje podrazumijevaju kupnju stana ili automobila, ljudi odlučuju u mjesecima nakon što se praznici završe. Stoga, dolazimo do pitanja kako zimski mjeseci utiču na tržište nekretnina i da li su oni idealan momenat za kupoprodaju nepokretnosti i upuštanje u ozbiljnije poduhvate.
Svaki trenutak i period godine je iz određenih razloga pogodan za prodaju nekretnine, samo je potrebno imati u vidu date okolnosti, te se na osnovu njih fokusirati kako da što uspješnije realizirate vaš cilj.
Stanje nekretnine i mjesto prodaje
Bilo da se radi o zimskom ili ljetnom razdoblju, stanje nekretnine koju prodajete mora biti besprijekorno u svakom trenutku. Prije puštanja klijenta u razgledanje stana, neophodno ga je detaljno pospremiti i očistiti, kako bi se ostavio što bolji utisak na potencijalnog kupca i povećala vjerojatnost prodaje. Posebnu pažnju treba obratiti na izolaciju i efikasnost grijanja, budući da je tijekom zimska sezona, a dobro grijanje je vrlo bitan faktor prilikom odabira nekretnine. Poželjno je da zidovi budu osvježeni, pa se potrudite da na vrijeme organizirate krečenje prostora. Kada je riječ o samoj lokaciji nekretnine, najuspešnija prodaja stanova odnosi se na Beograd, a potom bilo koji veći grad u Srbiji, nezavisno od samog perioda godine.
Trenutne okolnosti
Budući da tržište tijekom zimskog perioda nije u tolikoj mjeri preplavljeno ponudama, vi kao prodavač ćete se bolje pozicionirati i imati manju konkurenciju, a samim tim i veće šanse da prodate nekretninu. Isto važi i za drugu stranu, odnosno kupce – s obzirom na to da je manje ljudi u zimskim mjesecima zainteresirano za rješavanje stambenog pitanja, oni koji odluče da se upuste u proces kupnje, sasvim sigurno moraju biti ozbiljni kupci, odlučni da potroše novac i pronađu novi dom. Također, početak godine u korporativnom svijetu označava period velikih promjena, koji između ostalog uključuje i relokaciju zaposlenih zbog poslovnih obaveza, pa se takvi kupci smatraju sigurnijim i odlučnim u svojim namjerama.
Pomoć agencije
Prodaja stana zahtjeva posvećenost i poznavanja Zakona o prometu nekretnina, pa je nekada sigurnije uključiti pomoć stručnih osoba, odnosno agencije za nekretnine, kako biste bili zaštićeni i sigurni tijekom cjelokupnog procesa prodaje. Profesionalci najbolje poznaju trenutno tržište i prilike, pa će vam biti od velike koristi kada budete formirali cijenu i pregovarali s klijentima. Ako se tijekom praznika želite opustiti, sve zadatke možete prepustiti upravo agentima prodaje, koji će umjesto vas brinuti o svim tekućim dešavanjima. Također, stručna lica vam mogu pomoći kako da na što bolji način prezentirate vašu nekretninu i postavite što kvalitetnije fotografije stana na mesto za oglašavanje.
Priprema prostora
Kao što smo već spomenuli, prije prezentacije prostora potrebno je detaljno očistiti prostorije, ali i ukloniti sve nepotrebne stvari. Vaše fotografije, suvenire s putovanja i dječje igračke možete staviti u ormare ili na mjesta koja nisu vidljiva, omogućite prostoru da diše i učinite da bude što pregledniji. To možete postići bojanjem zidova u klasičnu bijelu boju, kojom ćete otvoriti prostor i istaći svaku zasebnu sobu. Obratite pažnju na osvjetljenje i provjerite da li su sve sijalice u funkciji. S obzirom na to da je period praznika, možete diskretno ukrasiti prostor, kako biste unijeli dozu komfora i topline.
Nakon svih navedenih stavki, složit ćete se da prodaja stana nije kratak i jednostavan proces, pogotovo u zimskom periodu godine. Međutim, uzimanjem u obzir svih činjenica i posvećivanjem dovoljno vremena svakoj od njih, sasvim je sigurno da ćete uspješno realizirati prodaju nekretnine i biti zadovoljni postignutim rezultatom.